Ειδική αγωγή.
Ένας εξειδικευμένος τομέας της εκπαίδευσης, στον οποίο όποια ύπαρξη έχει αντοχές, θα καταφέρει να ανταπεξέλθει στις ανάγκες της... Από την παρακολούθηση επιμορφωτικών προγραμμάτων ή/και την ολοκλήρωση μεταπτυχιακών σπουδών πάνω στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, έχουμε την ευκαιρία να εξοπλιστούμε με εφόδια και γνώσεις πάνω στις εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες μαθητών και μαθητριών που θα τύχει να καλύψουμε, γεφυρώσουμε, κλπ.
Εκτός από τα προαναφερθέντα, αυτό που συγκράτησα εγώ από προγράμματα κατάρτισης στον τομέα της ειδικής αγωγής είναι ότι ο άνθρωπος που θα συνεισφέρει αποτελεσματικά στην κοινωνική και σχολική ένταξη των μαθητ(ρι)ών με (χρόνιες και μη) αναπηρίες, είναι εκείνος που έχει ευαισθητοποιηθεί σε θέματα ειδικής αγωγής, είτε από προσωπικές εμπειρίες, φροντίζοντας άτομο/-α με εεα/α, είτε από την (εθελοντική ή υποχρεωτική, συνεχή ή διακεκομμένη) επαγγελματική ενασχόληση στον χώρο αυτό.
Ένα τελευταίο που συνειδητοποίησα μέσα στους 9 μήνες σεμιναριακής μου εξειδίκευσης είναι ότι η επιμόρφωση στην ειδική αγωγή και την εκπαίδευση δεν συνεπάγεται αναγκαστικά και απασχόληση σε αυτή. Γνώσεις ΕΑΕ είναι καλό να κατέχουν όχι μόνο ειδικοί παιδαγωγοί, αλλά και εκπαιδευτικοί γενικής παιδείας. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί ο τρόπος με τον οποίο ο κύριος Ευστράτιος Παπάνης μας εισήγαγε στο 1ο Διαθεματικό Συνέδριο Ειδικής Αγωγής το Σάββατο 6 Απριλίου 2024:
Πόσοι από εσάς εργάζεστε ως παράλληλη στήριξη; (...)Πόσοι σε Τμήματα 'Ενταξης; (...)Τέλος, πόσοι εργάζεστε στην γενική παιδεία, στην κοινή τάξη; (...) Εσάς σας ευχαριστούμε λίγο περισσότερο για την παρουσία σας.
[Το παρόν άρθρο αναθεωρήθηκε στις 23 Απριλίου 2024]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου